از دهه 1940 به اين سو، درباب اطلاعات نقطه نظرهاي گوناگوني در متون و منابع عرضه شده است كه مي توان آنها را به دو مقوله نظريه هاي رياضي و نظريه هاي معنا شناختي تعبير كرد. اين دو گروه از نظريه ها - برخلاف آنچه به نظر مي رسد - نه تنها متعارض نيستند، بلكه وجوه اشتراكي نيز دارند. نظريه رياضي، سنجش اطلاعات را در مرحله توليد و انتقال و نظريه معني شناختي، در زمان دريافت قابل انجام مي داند. تعداد نمادها به عنوان مبناي سنجش در مرحلة توليد از لحاظ نظريه رياضي، در واقع احتمال دريافت را كه مورد توجه نظرية معني شناختي است در بر دارد.
در اين مقاله با بررسي نگرش هاي عمده اي كه در اين زمينه وجود دارد، رابطه ميان آنها را مشخص مي سازد و به مسائلي چون مفهوم اطلاعات، جريان اطلاعات، و اندازه گيري اطلاعات نيز مي پردازد.

نویسنده: عباس حری

دانلود مقاله از پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی


لینک مطلب


وب سایت تخصصی علم اطلاعات و دانش شناسی نظريه ,مي ,اطلاعات ,كه ,معني ,ها ,و نظريه ,نظريه هاي ,نظريه رياضي، ,نظريه ها ,در اينمنبع

روش‌های تشخیص جعل در اسناد هویتی

آموزش نحوه پیدا کردن و دانلود مقالات خارجی

کتابداری که برای اولین بار محیط کره زمین را محاسبه کرد

کتابخانه های سبز

قوم نگاری

روش پژوهش تاریخی

پاورپوینت تحلیل شبکه های اجتماعی

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مرجع مقالات دندانپزشکی از جمله ارتودنسی،لمینت،کامپوزیت هیات ووشو ورامین تیدا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. ترموستات و کلید لمسی هوشمند | گروه مبنا فروش انواع ماشین خارجی هر چی که بخوای پابجی سنتر آلابا موزیک ارز دیجیتال نوشته های itman