به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، لی جیاون» کتابفروش جوان چینی در عصر کتاب‌های دیجیتال کتاب فروشی تاسیس کرده است که تنها یک کتاب در هفته می‌فروشد. این کتابفروشی در شرق کشور چین دارای دکور عجیب و غریبی است. در قفسه‌های این کتاب فروشی علاوه بر کتاب میوه و سبزیجات نیز دیده می‌شود.
 
لی علاوه بر کتاب میوه و سبزیجات و مواد غذایی نیز می‌فروشد ولی اعتقاد دارد نباید کتاب از سبد غذایی مردم حذف شود.
 
دراین کتاب فروشی که موریوکا» نامگذاری شده است بسیاری از مردم از قشرهای مختلف شهر گوینجزی در شرق چین به این مکان می‌آیند و با هم معاشرت می‌کنند. تجارت لی هرچند زیاد پررونق نیست ولی ظاهراً او با این کتابفروشی خواسته با حرکتی نمادین به کتاب‌های چاپی و صنعت چاپ کتاب احترام بگذارد.
 
اکثر کتاب‌هایی که در این کتابفروشی وجود دارند توسط خود لی به صورت آنلاین خریداری می شود. او می‌گوید هدفم فروش کتاب نیست بلکه می‌خواهم فرهنگ کتابخوانی را در بین مردم کشورم زنده نگه دارم.
 
وی به جمله ای از شاعر آمریکایی رالف والدو اشاره می‌کند که می‌نویسد: وقتی دو نفر یک کتاب را بخوانند حس مشترکی بین آنها ایجاد می‌شود. در مراسم و دورهمی‌های فرهنگی که در کتابفروشی لی برگزار می‌شود دعوت‌نامه‌ها با این جمله به افراد فرستاده می شود.
 
لی در دعوت‌نامه به نویسنده‌ها و روشنفکران چینی از آنها می‌خواهد که احساس خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.






وب سایت تخصصی علم اطلاعات و دانش شناسی کتاب ,کتابفروشی ,می‌فروشد ,فروشی ,یک ,می‌شود ,این کتابفروشی ,کتاب فروشی ,یک کتاب ,در شرق ,کتاب میوهمنبع

روش‌های تشخیص جعل در اسناد هویتی

آموزش نحوه پیدا کردن و دانلود مقالات خارجی

کتابداری که برای اولین بار محیط کره زمین را محاسبه کرد

کتابخانه های سبز

قوم نگاری

روش پژوهش تاریخی

پاورپوینت تحلیل شبکه های اجتماعی

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

راهنمای سفر مهندسی شیمی management24 هر چی بخوای اخلاق TRACTOR-1970 فومینو ایران کازمد - فروشگاه محصولات آرایشی بهداشتی دست ساز، ارگانیک و گیاهی بهترین و متفاوت ترین هر چی کی بخوای